Velké kšefty se světly, co strčíte do kapsy – 2. díl

10.4.2017 od Kamil Rodinger

Velké kšefty se světly, co strčíte do kapsy – 2. díl

V druhém díle o pozadí vzniku snímků, které jsem vytvářel pro společnost Sellier&Bellot na základě idejí Grafického studia Vlado.cz Vám ukážu, jak fotografovat „zimní záběry“ v létě.I v případě snímku hajného pana Vaníčka platí, že klíčem k úspěchu je opět míchání denního a zábleskové světla a především cit pro vnímání světla. Denní světlo je totiž  zcela jiné v létě a jiné v zimě.

Klient chtěl mít v kalendáři i nějaké zimní záběry. To je docela problém, když Vám to někdo sdělí v létě a do výroby kalendáře zbývají necelé čtyři měsíce. Pravděpodobnost, že nasněží, se blíží prakticky nule. Nezbývalo mi tedy nic jiného, než pořídit snímek hajného v srpnu s tím, že ho namontuji do záběru s daňkem, který jsem zhruba na stejném místě pořídil v zimě – sorry jako, ale daněk nechtěl už podruhé pózovat.

Hajného jsem si postavil záměrně do stínu mezi stromy, abych si „sluneční“ paprsky mohl vytvořit sám, tedy dát jim směr a charakter totožný se zimním záběrem. Použil jsem k tomu externí blesk Nikon Speedlight SB-900.  Abych se přiblížil barevnou teplotou „lednovým“ paprskům slunce, nasadil jsem na něj oranžový filtr – jasně, mohl bych snímek dobarvit v postprodukci, ale když já tak nerad ztrácím čas retušemi! Světelný záblesk jsem rozbil větvičkou přichycenou na stativu před bleskem a docílit tak efektu světla pronikajícího skrze korunu stromů. Druhým bleskem Nikon Speedlight SB-900 jsem již pouze zjemnil hluboké stíny a dodal kresbu i v ostatních částech snímku. Pak už pouze zbývalo na panu Vaníčkovi vytvořit sprejem námrazu a za 15 minut bylo hotovo.

Zbývá tedy jednoduchá otázka. Víte, proč jsem použil jako pozadí v tomto případě modrou látku?

Metadata i lightdiagram společně s odpovědí opět příště.

Na Vaše odpovědi se těší Váš Rawdinger

Předchozí díl si můžete přečíst zde.

Přidat reakci