Jsou z oboru fotografie, ale nestojí za fotoaparátem. Jsou spojeni s renomovanými fotografickými značkami, mají za sebou redaktorskou činnost, obchodní činnost a ve světě fotografie se pohybují dnes a denně. Vnímají ho z trochu jiné perspektivy. Pracují s fotografy, píší s nimi rozhovory, vybírají jejich fotografie, vybírají ambasadory a musí sledovat trendy na trhu. 

Jak se na fotku a fotografický trh dívají profesionálové z druhého fotografického břehu?

V tomto měsíci jsou mezi zpovídanými Aleš Mejdrech ze společnost ZEISS spol. s.r.o., Kunio Ao ze společnosti Fujifilm, René Tomaides za Fomei a.s., Milan Formánek za Red Bull a Rudolf Stahlich za časopis FotoVideo.

Ahoj Aleši, od kdy ty se pohybuješ v oblasti fotografie?

Záleží na tom, jak se na to díváš. Mám doma fotografku a ta s fotkami tráví skoro všechen svůj volný čas. Z tohoto pohledu asi 8 let. Ale v divizi ZEISS Camera Lenses jsem od listopadu 2014. Svět fotografie je fascinující a neustále objevuji něco nového. Asi nejvíce mě baví a nabíjí energií povídání s fotografy – profesionály i amatéry. Entuziasmus, který z nich vyzařuje, je velmi inspirativní.

20150809101000_PADOS__ZEI1024

Od kdy působíš ve společnosti ZEISS, vzpomeneš si na začátky tvého působení u společnosti?

Jestliže rozhovor vyjde 2. března, tak jsem včera začal kroutit u firmy ZEISS osmnáctou sezónu. Na mé začátky u firmy si vzpomínám velmi dobře. Přišel jsem tam ve chvíli, kdy se zastoupení začínalo budovat. Mnoho výzev, ale také možností. Od té doby se mnohé změnilo. Firma se několikanásobně zvětšila a s tím souviselo několik stěhování do stále větších prostor.  Až jsme se usadili na současné adrese na Andělu.

Fotka do souteze

Jak se vyvíjela tvá pozice u ZEISS?

Nastoupil jsem do divize Vision (oční optika – brýlové čočky…). Nejprve do logistiky a správy skladů, pak do zákaznického centra a následně jsem jako obchodník působil v různých regionech. Lehce jsem koketoval s marketingem. V roce 2014 odcházel kolega z divize Camera Lenses do zaslouženého důchodu a já přijal nabídku na tuto uvolněnou pozici. Nová výzva, nové možnosti.

Loxia 2.8 21 Application sample 2015.10.15 01

ZEISS se začal v poslední době poměrně zviditelňovat na českém trhu, díky čemu tomu tak je?

Jsem rád, že sis všimla . Mohlo by to být i lepší, pracujeme na tom . Firma ZEISS byla založena roku 1846 a od začátku bylo jejím heslem PRECIZNOST. Angažuje se v mnoha oborech – oční optika, sportovní optika, medicína, mikroskopie, průmyslová měřící technika… a samozřejmě OBJEKTIVY. Buď s výrobky nebo s know-how firmy ZEISS se ať vědomě či nevědomky setkáváte každý den. Ale pravděpodobně jsi se ptala hlavně na objektivy – myslím, že je to hlavně tím, že jsme nezávislým výrobcem. Máme v nabídce objektivy s různými bajonety ZF.2, ZE, ZM, E a X. Dokážeme tak pokrýt širokou škálu fotoaparátů, na kterých se dají naše objektivy použít. V poslední době se navíc v nabídce objevily nové řady objektivů, jako ZEISS Otus – nejlepší objektivy na světě, ZEISS Milvus – nástupci klasických objektivů ZEISS a v neposlední řadě ZEISS Batis – první ZEISS objektiv s autofokusem speciálně navržený pro FF řadu fotoaparátů Sony Alpha. Zvýšili jsme aktivitu na sociálních sítích a začali připravovat nový koncept. Nejlepší reklamou je spokojený zákazník, v našem případě fotograf či filmař. A jak jsem již řekl, naším heslem je PRECIZNOST.

Loxia 2.8 21 Application sample 2015.10.15 04

ZEISS spolupracuje právě s AFOPem, jakou formu tato vaše spolupráce má?

Připravujeme společně workshopy a další události v průběhu celého roku se zaměřením na objektivy ZEISS. V současné době je v běhu několik událostí o kterých se brzo dozvíš, když budeš sledovat náš facebook ZEISS Camera Lenses CZ nebo web AFOPu. První z nich je ZEISS Fans Workshop – exkluzivní dvoudenní workshop pro naše fanoušky z Facebooku. Připravili jsme pro ně velmi zajímavý program a věříme, že to bude první z mnoha akcí pro naše fanoušky. Navíc je možné účast na tomto workshopu vyhrát v soutěži.

Milvus 1.4 50 Application sample 2015.08.04 01

Pořádáte také nějaké bezplatné workshopy?

Ano. Většinou jsou spojeny s našimi dealery a probíhají v rámci společných marketingových akcí. Fotografové zde mají možnost si naše objektivy vyzkoušet a porovnat s těmi, které již mají. Z velké části se na tyto akce chodí lidé ujistit, že když si vybrali náš objektiv s pevným ohniskem, dokáží si s ním poradit a  díky tomu se třeba posunout o kus dál.

Milvus 1.4 50 Application sample 2015.08.25 01

Jste jedna ze společností, která má svého ambasadora, jak probíhal jeho výběr a co takové ambasadorství obnáší?

Ano, máme a pokud jednání v polovině března dopadnou dobře, budeme mít dva. Jakmile bude vše oficiální, určitě se to všichni dozvíte. Jak už jsem řekl v předchozích odpovědích, stačí nás sledovat. My se pochlubíme .

Milvus 2.8 21 mm_01_credit_Timm_Allrich

Copyright (c) Timm Allrich

Ve kterých žánrech se podle tebe optika od ZEISS prezentuje nejlépe?

Vzhledem k pevným ohniskům ve většině našich objektivů je to krajina, architektura, jednoznačně portrét a v poslední době např. foodstyling. Díky autofokusu v objektivech řady ZEISS Batis se přidává i oblast street foto. Jsem ve světě fotografie krátkou dobu, ale slyšel i viděl jsem již mnoho příběhů o tom, jak si každý fotograf musí najít svou cestu. A tak jsem viděl krásný soubor ze svatby, focený našimi pevnými skly a krásné fotky krajiny pořízené Batisem.

Zeiss_Batis_1.8.85_Sample_RGB11

ZEISS a Sony Alpha jdou krásně dohromady, plánujete nějakou větší spolupráci se společností Sony?

Ano, máš pravdu. Opravdu jdou velmi dobře dohromady. Zpětná vazba na toto spojení je až k neuvěření. A  ano, plánujeme společné akce se společností Sony.

Zeiss_Batis_1.8.85_Sample_RGB13

Fotíš?

Fotím, ale díky nedostatku volného času bohužel velmi málo. Doufám, že se to brzy zlepší.

Co fotíš nejradši?

Nemám vyloženě oblíbené motivy. Když už mám chvilku, využívám situace a hledám zajímavý motiv v daném okamžiku. Ale přeci jenom, baví mě fotit na nízké clony.

Zeiss_Batis_2.25_Sample_RGB1

Jaké je tvé nejoblíbenější sklo/ohnisko?

Batis 2/25, Batis 1,8/85, Loxia 2,8/21 – všechny Otusy (moc na ně nefotím, ale když už, je to paráda).


BLESKOVÁ SOUTĚŽ

Kdo jako první odhalí ze zde prezentovaných fotografií tu, kterou fotil Aleš Mejdrech a napíše to do komentáře pod rozhovor na webu, vyhraje čistící set na objektivy od společnosti Zeiss.